FRÅGOR & SVAR

Frågor och svar

Hur bokar jag MONOTOUCH?

Kontakta eller boka oss genom att klicka på BOKA OSS i menyn ovan. Sedan går vi tilasmmans igenom alla förutsättningar för att komma fram till en överenskommelse som passar bäst. MONOTOUCH använder ett standard kundavtal som vi båda går igenom. Det går att lägga till eller ändra i avtalet om så behövs. Därefter om det så önskas, undertecknar vi avtalet och får var sitt exemplar.

Vad kostar det att anlita MONOTOUCH?

Gagets storlek beror på flera faktorer. Typ av evenemang, hur många gäster som kommer, vilken utrustning som behövs och hur långt behöver vi resa? Normalt ligger vårt gage mellan 16 000 - 40 000 kr.


Vi kan tilsammans ta fram det som behöves inför en spelning, Detta blir då även underlag för en offert. Nedan är de punkter med den information vi behöver:


1) Hur stor publik eller hur många gäster som kommer.

2) Skall MONOTOUCH eller ni som arrangör ansvara för PA & Scenljus?

3) Vilket datum är framträdandet tänkt?
4) Vilka tider gäller under evenemangsdagen?
5) Vart skall framträdandet äga rum? (MONOTOUCH utgår ifrån Helsingborg)

6) Speciella omständigheter som t.ex. framkomlighet med mera.
7) Storlek på lokal om det är inomhus.

8) Storlek på Scen.

9) Gäller det en bokning eller flera?

10) Kontaktperson och telefonnummer.

För hur stor publik har vi ljud- och ljusutrustning?

Vår ljud-och ljusutrustning är dimensionerad för upp till ca 300 personer och/eller en lokal upp till 500 kvm. Om vi skall spela för större publik eller i större lokal så behövs en större utrustning. MONOTOUCH kan räkna in det mot en extra kostnad för den utrustning som behövs. Aternativt kan ni som arrangör ombesörja den utrustning som behövs vid större evenemang, som t.ex. PA, mixerbord mixerkille ljus, med mera. Om ni som arrangör ansvarar för PA och Ljus görs det i samförstånd med MONOTOUCH och godkänns av MONOTOUCH. Gärna med en stageplot / rider. för att spara tid och bekymmer.

Hur länge brukar ni uppträda?

Standard speltider är 2 x 60 eller 3 x45 minuter med en kort paus på ca 15 - 20 minuter eller endligt överrenskommelse. Som standard lägger vi upp ett schema för speldagen tillsammans med kunden dock avslutas den senast 01:00 om inget anntat är överenskommet. Finns det speciella önskemål brukar det kunna lösas.

Jag skulle vilja betala via faktura från er, går detta att ordna?

Som företag, Inga problem! Monotouch Handelsbolag innehar F-skattesedel och momsregistreringsnummer. Som privatkund nej.

När skall ni ha betalt?

Som privatkund gäller att full betalning skall vara MONOTOUCH tillhanda senast dagen för framträdandet. Företag har möjlighet att fakturera med 15dgr netto.

Hur många timmar behöver ni för att

rigga er utrustning och utföra soundcheck?

Vi behöver tillgång för att lasta av och rigga scenen minst 4 timmar innan era gäster anländer till lokalen. Obs! Den sista timmen använder vi troligtvis för soundcheck så då kan det bli högljutt.

Hur stor scen behöver ni?

Vi har spelat på väldigt små utrymmen och på stora scener men vi behöver få plats med trumset, två gitarrförstärkare, basförstärkare, keyboard och oss själva med mikrofonstativ samt medhörning på golvet. Att rekommendera är en scen på 6 x 4 meter.

Vilka behov har ni avseende strömtillförsel?

En 3-fas anslutning på minst 16A, eller minst två 230V uttag,16A vardera. Alternativt tre 230V uttag 10A vardera.

Har ni rökmaskin med er?

Vi har en rökmaskin om så önskas, en sk Hazer som ger ifrån sig en jämn dimma i lokalen. Att tänka på då är att se till att ev. brandlarm stängs av under framträdandet dock är det väldigt, väldigt ovanligt att dessa utlöser.

Spelar ni bakgrundsmusik till maten, vals, snappsvisor

eller kompar om det är någon som vill sjunga?

Nej, detta överlåter vi till er att ombesörja. Ni får gärna ansluta en CD- eller Mp3-spelare till vår anläggning vid överenskommes i förväg. Tänk dock på att om ni vill ha musik efter vårt sista framträdandet behöver ni använda egen anläggning. Ovan gäller om inget annat är överrenskommet med oss.

Kan vi låna en mikrofon av er och använda er ljudutrustning?

Ja, om överenskommet i förväg. Våra instrument lånar vi inte ut.

Var behöver ni vistas innan spelningen?

Om möjligt behöver vi ett utrymme för upp till 6 personer till förvaring av personliga saker, klädbyte, uppsjungning, spela upp oss samt tillgång till toalett.

Vill ni ha mat tillsammans med oss?

Kutym är att mat och dryck ingår under kvällen men vi sitter gärna och äter separat. Detta gäller om inget annat är överrenskommet.

Kan man önska låtar?

Det är möjligt att önska låtar utöver vår repertoar om vi får dem vid bokningstillfället eller strax därefter.

Vad händer när ni slutat spela?

Det tar det ca 1 timme för oss rigga ner och få ut utrustningen från lokalen. Vi påbörjar nedpackningen direkt efter sista set. Då gäller från er sida att ni ser till att
vi har möjlighet att kunna bära/rulla ut vår utrustning till våra fordon.