FRÅGOR & SVAR

Frågor och svar

Om jag vill boka MONOTOUCH, hur gör jag?

Kontakta oss via BOKA OSS på denna hemsida så går vi igenom alla förutsättningar för att komma fram till en överenskommelse som passar bäst för era gäster. Vi har ett standard kundavtal att följa som vi båda går igenom, lägger till/ändrar om det behövs och undertecknar. Detta för att få ett så bra och professionellt framträdande som möjligt.

Vad kostar det att anlita MONOTOUCH?

Gaget beror på förutsättningarna och kan ligga mellan 10 000 kr och 30 000 kr.

Vad vi behöver veta för att ge en offert är:

 

1) Hur stor är publik och lokal dvs hur mycket utrustning skall MONOTOUCH ta med sig och rigga?

2) Skall MONOTOUCH eller ni som arrangör stå för PA & Scenljus?

3) Vilken veckodag skall framträdandet vara på?

4) Är det en bokning eller flera?

5) Skall MONOTOUCH uppträda flera dagar i sträck dvs vi slipper rigga om?

6) Var skall framträdandet äga rum i förhållande till Helsingborg som MONOTOUCH utgår ifrån?

7) Behöver ni som arrangör stå för logi?

För hur många personer har ni ljud- och ljusutrustning?

Vår ljud-och ljusutrustning är dimensionerad för upp till 300 personer och/eller en lokal på ca 500 kvm. Om vi skall spela för större publik eller i större lokal så kan MONOTOUCH mot en extra kostnad eller ni som arrangör införskaffa extra utrustning. Om ni som arrangör står för PA och Ljus måste denna godkännas av MONOTOUCH.

Hur länge brukar ni uppträda?

Standard speltid är 2 x 60 minuter med en kort paus på ca 20 min och vi spelar till senast 02:00. Dock är vi flexibla att diskutera hur Ni önskar att kvällen skall disponeras så att gästerna får en så angenäm kväll som möjligt.

Jag skulle vilja betala via faktura från er, går detta att ordna?

Inga problem! Monotouch Handelsbolag innehar F-skattesedel och momsregistreringsnummer.

När skall ni ha betalt?

Full betalning skall vara betald och erhållen av MONOTOUCH innan framträdandet senast samma dag.

Hur många timmar behöver ni för att

rigga er utrustning och utföra soundcheck?

Vi behöver tillgång till att lasta av minst 4 timmar innan era gäster anländer till lokalen. Den sista timmen använder vi för soundcheck då vi behöver vara högljudda.

Hur stor scen behöver ni?

Vi har spelat på väldigt små utrymmen och på stora scener men vi behöver få plats med trumset, två gitarrförstärkare, basförstärkare, keyboard och oss själva med mikrofonstativ samt medhörning på golvet. Att rekommendera är en scen på 6 x 4 meter.

Vilka behov har ni avseende strömtillförsel?

En 3-fas anslutning på 32A eller två 230V uttag på separata faser/säkringar på 16A vardera alt. tre 230V uttag på 10A vardera.

Har ni rökmaskin med er?

Vi har en rökmaskin en sk Hazer som ger ifrån sig en jämn dimma i lokalen, detta så att scenljuset kommer till sin rätt. Att tänka på är att se till att ev. brandlarm stängs av under framträdandet dock är det väldigt ovanligt att dessa utlöser.

Spelar ni bakgrundsmusik till maten, vals, snappsvisor

eller kompar om det är någon som vill sjunga?

Nej, detta överlåter vi till er att ombesörja. Ni får gärna ansluta en CD- eller Mp3-spelare till vår anläggning om detta överenskommes i förväg. Tänk dock på att om ni vill ha musik efter sista framträdandet så får ni använda egen anläggning.

Kan vi låna en mikrofon av er och använda er ljudutrustning?

Ja, om detta överenskommes i förväg. Våra instrument lånar vi inte ut.

Var behöver ni vistas innan spelningen?

Vi behöver ett utrymme för upp till 6 personer för klädbyte, sjunga upp och värma upp med våra instrumentl samt tillgång till toalett.

Vill ni ha mat tillsammans med oss?

Vi vill gärna ha varm mat och fri dryck under kvällen men vi äter helst separat.

Kan man önska låtar?

Vi har lång erfarenhet av att välja vilka låtar som är optimalt för ett så bra framträdande som möjligt och tar inte önskningar under kvällen då vi har en fast repertoar. Men Ni får gärna komma med förslag på låtar och artister i förväg och om en låt passar in i vår repertoar och vi har möjlighet att öva in denna, så kan vi spela låten under kvällen.

Vad händer när ni slutat spela?

Då vi har ca 1 timme för att rigga ner och sedan skall köra hem så behöver vi påbörja nedpackningen direkt efter sista set. Detta gäller även möjligheten att bära/rulla ut vår utrustning till våra fordon.

Monotouch HB - Fågelsångsgatan 4 - 252 20 Helsingborg - Org nr. 969754-3479 - info@monotouch.se - 070-309 44 06 - Bg: 775-8857

Lättanvända och privärda bokföringsprogram

Diplomerade specialister på

hårförlängning - färgförändring - uppsättning

Ett brett och komplett sortiment av släpvagnar